• På bana som körs enligt SBF: Körs enligt SBF DR-ET reglementet i de fall det är tillämpbart då långt ifrån alla fordon passar in eller uppfyller ET-reglementet.

  • På bana som körs enligt NM: Körs enligt reglementet "VD (Vintage dragracing) tekniska regler".

  • Fordon ska vara av typ gamla racefordon typ SA, MS, Stock och Super Stock.

  • Alla fordon ska vara av gammal typ (Se sidan "Riktlinjer & Policy")

  • Fordonen ska vara pre. 73

  • Motorvolymen får ej överstiga:
    600 cid sugmotor
    550 cid med kompressor

  • Enbart Roots-type kompressor

  • Mekanisk insprutning eller förgasare

  • INGA elektronisk och/eller dator-styrda insprutningssystem

  • Det ska vara max ett (1) tändstift per cylinder (singel magnet)

  • Det är ej tillåtet att använda retard boxar eller sk.throttle stopp

  • Transbrake och/eller Linelock är tillåtet

  • Alla typer av toppar är tillåtna (stål och aluminium)

  • Tidstypiska fälgar tillåtet och rekommenderas!

  • Alla typ av fordon SKA på förhand vara godkända av SVDA´s besiktningsgrupp, innan man tillåts köra med SVDA

  • Alla regler kan ändras efter beslut av den tekniska kommittén. SVDA förbehåller sig rätten att neka någon person för beteenden som skadar klubbens mål racing och ha kul!!

  • Avståndet mellan marken och vevaxelns centrum får överstiga 610 mm (24 tum), men inte över 914 mm (36 tum).

Kontakta This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. om du har frågor/funderingar om din planerade eller färdiga bil!

Dela på Facebook: