- På bana som körs enligt SBF: Körs enligt SBF DR-ET reglementet i de fall det är tillämpbart då långt ifrån alla fordon passar in eller uppfyller ET-reglementet.
- På bana som körs enligt NM: Körs enligt reglementet "VD (Vintage dragracing) tekniska regler".
- Fordon ska vara av typ gamla racefordon typ SA, MS, Stock och Super Stock.
- Alla fordon ska vara av gammal typ (Se sidan "Riktlinjer & Policy")
Bilarna i Vintage Street Altered kan ibland vara svåra att klassificera, men dock så anser SVDA att det s.k. Pro-street -stuket är alltför modernt för Vintage Street Altered. Du hittar lite mer info om Pro Street här: Wikipedia. - Fordonen ska vara pre. 73
- Motorvolymen får ej överstiga:
600 cid sugmotor
550 cid med kompressor - Enbart Roots-type kompressor
- Mekanisk insprutning eller förgasare
- INGA elektroniska och/eller dator-styrda insprutningssystem
- Det ska vara max ett (1) tändstift per cylinder (singel magnet)
- Det är ej tillåtet att använda retard boxar eller sk.throttle stopp
- Transbrake och/eller Linelock är tillåtet
- Alla typer av toppar är tillåtna (stål och aluminium)
- Tidstypiska fälgar tillåtet och rekommenderas!
- Alla typ av fordon SKA på förhand vara godkända av SVDA´s besiktningsgrupp, innan man tillåts köra med SVDA
- Alla regler kan ändras efter beslut av den tekniska kommittén. SVDA förbehåller sig rätten att neka någon person för beteenden som skadar klubbens mål racing och ha kul!!
- Avståndet mellan marken och vevaxelns centrum får överstiga 610 mm (24 tum), men inte över 914 mm (36 tum).
- Max 12" breda däck.
Undantag kan göras för original racebilar från 70-talet.
Kontakta This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. om du har frågor/funderingar om din planerade eller färdiga bil!