Vad händer när man betalt medlemsavgiften? Kommer det nåt medlemskort på posten?

 

Det har kommit några frågor om det, så jag beskriver lite hur det är tänkt att funka. Historiskt har kassören (Marii) senaste åren skrivit ut, plastat in och tagit med kort för de som betalat till banan. Det har funkat hyfsat bra, men det finns nog en och annan som inte fått kortet p.g.a. att man inte träffats på nån bana. Speciellt de som är stödmedlemmar har nog haft lite svårt att få tag i det.

 

På senaste tiden har det kommit till ännu fler stödmedlemmar, och det blir en rejäl utmaning att hålla på med kuvert, adress-etiketter och post-hantering om vi är mellan 150 och 200 medlemmar.  Så vi har tänkt försöka prova en elektronisk variant i år, men om det inte funkar så får vi se om vi behöver övergå i nåt manuellt läge.

 

Standard-varianten är att man ska logga in i medlemsregistret och ta fram sitt eget medlemskort i ett menyval där. Dvs du gör det helt själv. Om man gör det från telefonen kan man "ta en bild" av medlemskortet och på så sätt få det till telefonen. Det går att göra samma sak via dator om man inte har en smartphone.

 

Men jag har även ställt frågan till leverantören om man inte skulle kunna ha en funktion där vi som är administratörer kan skicka ut medlemskort via mail till de som betalat medlemsavgiften. Jag har inte fått svar ännu, så vi får se. Då skulle de som betalat få det till sin mejl och behöver bara skriva ut det.

Vi har tidigare fixat inplastade kort och delat ut på nåt evenemang, men det är många som inte har fått det genom åren. Om vi ska skicka med post så måste dessutom vi hålla på med kuvert, etiketter och inplastning, så jag vet inte vilka möjligheter vi har där. Tyvärr vill vi nog hålla det så enkelt som möjligt för att ha så liten administration, men vi får se.

Om du loggar in i medlemsregistret så kommer du att se hur status är för dina betalningar och det är det viktiga. Som vi funkar nu behöver man aldrig ha med sig medlemskort i tryckt form. Men jag håller med om att det är jysst att kunna ha det inplastat i plånboken.

Så klicka på "Medlemsservice -> Medlemsregistret" och skapa dig en inloggning så kan du hämta ut medlemskortet.

Dessutom:

I och med att vår nya kassör (Margot) ännu inte har full tillgång till vårt bankkonto så kan det bli en  fördröjning innan hon prickar av dig som "betalat 2018" i medlemsregistret. Men hav förtröstan, till slut kommer vi att vara ikapp!

 

Dela på Facebook: